25/2/09

Què és ser intel·ligent?

Tot i que els investigadors actuals diuen que no saben què és ni per què hi ha diferències, es sol avaluar la intel·ligència a través de la capacitat per resoldre problemes, que es considera una competència que es pot aprendre (veure currículum CCBB, competència d'aprendre a aprendre). Des d'aquesta perspectiva, la intel·ligència està relacionada amb dos factors:
  • La bondat. La capacitat per relacionar-se i participar. L'areté antiga. José Antonio Marina.
  • L'eficiència. La capacitat de crear, de fer. Richard Haier. Cliqueu sobre la imatge (programa Redes, febrer 2009):



Pels que tenen poc temps, moments imprescindibles:
  • 0:07:021. Què fa el cervell quan resols problemes? Com més dur treballa, pitjor. La intel·ligència no es relaciona amb la intensitat sinó amb l´eficiència.
  • 0:09:04. La relació entre intel·ligència i memòria.
  • 12:54:00. La relació entre intel·ligència i gènere.
  • 19:00:00. Són els gens la base de la intel·ligència?
  • 20:00:00. Experiments sobre l'eficiència. Si un cervell eficient és un cervell relaxat.... com arribar-hi?. Fent coses avorrides, repetint i repetint, a través de l'experiència.
Tests sobre intel·ligències múltiples.

No hay comentarios: